05/08/2011

KOD : 007

mata yang aku miliki masih belum lagi buta...
kerna aku masih mampu melihat warna-warni dunia.

telinga yang aku miliki masih belum lagi tuli...
kerna aku masih mampu mendengar desiran pasir pantai,

mulut yang aku miliki masih belum lagi bisu...
kerna aku masih punyai lidah yang tak kelu.

otak yang aku miliki masih lagi waras...
kerna aku masih dapat berfikir dengan bernas.

hati yang aku miliki masih belum lagi diselubung kehitaman...
kerna aku masih boleh mentafsir apa makna kejahatan.



[apa yang cuma aku ingin sampaikan, aku bukannya manusia dungu!
aku mampu menilai tiap detik yang terjadi di hadapanku. 
adakalanya aku akan bertukar bodoh.
bengong seperti tidak mengerti apa yang terjadi. 
tapi jangan kau tempatkan aku di bawah tapak kaki kau. 
sewenang-wenangnya memijak dan meludah aku!
sebab aku bukannya bingai sepertimana sangkaan kau! 
aku berharap kau tidak bingai seperti mana kau membingaikan orang lain! 
harap orang yang tak bingai macam kau mampu menterjemah tulisanku ini.]