04/08/2011

KOD : 006

kenangan masa lalu sangat indah. sangat manis.
kalau aku dapat menghentikan masa, aku akan hentikan. 
tapi itu semua khayalan. mainan perasaan aku yang telah tandus.
ketandusan kerana rindu detik-detik lalu.

masa tak akan dapat ku hentikan.
 sebab ianya tak kan berlaku dalam realiti kehidupan ini. 
masa akan terus berjalan ke hadapan,
 tanpa menoleh langsung ke belakang.

aku terkapai-kapai kelemasan.
lemas dalam buaian angan-angan. 
jadi memang aku tak dapat berpatah balik ke hari-hari lampau.

dan hakikatnya...
 aku tak akan dapat melalui kenangan itu semula buat kali kedua.

apa yang boleh aku buat? tiada.
cuma boleh merenung, mengenang dan mengimbas sahaja.
hanya mampu simpan kenangan itu dengan rapi,
peluk ia dengan erat di dalam hati.

wahai orang yang sedang mengelilingi ku,
 aku mahu dibuai mimpi lalu, 
tolong jangan ganggu aku!
tolong jangan kejutkan aku! 
biarkan aku hidup dalam dunia ciptaan aku.
aku mahu berimaginasi. 

dan aku mahu berhalusinasi.
mungkin untuk selamanya....